اخبار

    برخی شرائط صدور اقامت برای سرمایه گذاران ونیروی کار در عمان

    ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
     

    براساس برخی ضوابط جدید در سلطان نشین عمان، با رعایت مقررات ذیل ،صدور اقامت برای سرمایه گذاران امکانپذیر است.⁣

     

    دسته اول :

    متقاضی اقامت باید طبق سند مالکیت یک واحد مسکونی یا چند واحد مسکونی تمام ساخته شده به ارزش روز بازار و حداقل (500000) هزار ریال عمانی درمالکیت خویش داشته باشد. درخواست باید همراه با سند مالکیت و قرارداد فروش ثبت شده در وزارت مسکن و شهرسازی یا ارزیابی واحد مسکونی توسط یکی از شرکت های تخصصی ارزیابی مورد تایید وزارتخانه یا اثبات ارزش توسط شرکت توسعه دهنده باشد.

     

    دسته دوم :

    متقاضی اقامت باید طبق سند مالکیت دارای یک واحد مسکونی یا چند واحد مسکونی تماما ساخته شده باشد که ارزش بازار آن کمتر از (250000) ریال عمانی نباشد
    لازم به توضیح است که تقاضانامه باید همراه با سند مالکیت و قرارداد فروش ثبت شده در وزارت مسکن و شهرسازی یا ارزیابی واحد مسکونی توسط یکی از شرکت های تخصصی ارزیابی مورد تایید وزارتخانه یا اثبات ارزش توسط وزارت مسکن باشد.

     

    دسته سوم :

    تاسیس شرکت

    شرکت‌های سهامی عام که باید گواهی از یکی از شرکت‌های کارگزاری دارای مجوز فعالیت در سلطان نشین ارائه دهند که مالکیت ان شرکت براساس ارزش سهام یا دارائی در بازار کمتر از (500000) OMR نباشد . سایر انواع شرکت ها گواهی بانکی صادر شده توسط یکی از بانک ها/بانک های تجاری ثبت شده در سلطان نشین مبنی بر تایید وجود مبلغ به عنوان سهم متقاضی اقامت در حساب شرکت یا ارائه گزارشی از ارزش پروژه (اثبات از سهم سرمایه گذار) از یکی از شرکت های حسابرسی مورد تایید قوه السلطنه با اثبات سهم متقاضی سکونت در بازار در پروژه به مبلغ (500000) ریال عمانی، لازم وضروری است .

     

    دسته چهارم :

    شرکت‌های سهامی عام که این شرکت ها نیز باید گواهی از یکی از شرکت‌های کارگزاری دارای مجوز فعالیت قانونی در سلطان نشین عمان ارائه کند که مالکیت خود را بر سهام با لحاظ ارزش در بازار کمتر از 250,000 RO در هنگام خرید نباشد .
    سایر انواع شرکت ها
    گواهی بانکی صادر شده توسط یکی از بانک ها/بانک های تجاری ثبت شده در کشور عمان مبنی بر تایید وجود مبلغ به عنوان سهم متقاضی اقامت در حساب شرکت یا ارائه گزارشی از ارزش پروژه ( اثبات سهم سرمایه گذار) از یکی از شرکت های حسابرسی مورد تایید در سلطان نشین که سهم بازار متقاضی اقامت را اثبات نماید .

     

    دسته پنجم :

    استخدام کادر(نیروی کار ) عمانی

    متقاضی اقامت باید دارای شرکتی باشد که حداقل تعداد (50) کارمند عمانی را جذب وبرای انها ایجاد اشتغال نموده باشد ، که این موضوع از طریق ارائه اظهارنامه رسمی از وزارت کار یا اداره بیمه عمومی اجتماعی عمان قابل احراز باشد .

     

    دسته ششم:

    خرید اوراق قرضه توسعه دولتی درکشور عمان‌

    متقاضی اقامت باید قدرت خرید اوراق قرضه منتشره دولت عمان باشد .اوراق قرضه خریداری شده نباید میزان وارزش ان کمتر از (500000) ریال عمانی باشد .
    مدت باقیمانده این اوراق نیز نباید کمتر از (2) دو سال باشد.
    وهمچنین ذیل همین فصل ودر سطح پائین تر
    متقاضی اقامت باید اوراق قرضه خریداری شده با ارزش اسمی حداقل (250000) ریال عمانی باشد .
    توضیح :تفاوت سطوح ریالی در مدت اقامت موثر است .

     

    دسته هفتم :

    متعاقدین قرارداد کار

    متقاضی باید مدارکی دال بر کار خود در کشور عمان‌ (قرارداد کار) ارائه کند. مشروط بر اینکه کل مدت کار در آن کشور از دو (2) سال کمتر نباشد.
    ارائه صورتحساب بانکی (شخصی) از یکی از بانک ها قانونی عمان که اثبات نمایدمتقاضی حداقل (6) ماه دارای درآمد ماهیانه برابر با (400) ریال عمانی بوده است ارائه سند مالکیت خانه، یا قرارداد اجاره مسکونی به نام متقاضی نیز دلیل دیگر اثبات این طریقه است .

    ضوابط و شرایط عمومی این مقررات

    سن متقاضی نباید کمتر از (21) بیست و یک سال باشد. متقاضی باید برای تمام اعضای خانواده اش درخواست اقامت نموده و بیمه درمانی معتبر نیز ارائه کند.


    پاسخگوئی وپذیرش حضوری در ایران و عمان با هماهنگی قبلی صورت می پذیرد.
    جهت هماهنگی برای دریافت خدمات حقوقی ومشاوره از طریق تلفن (واتس آپ) وایمیل می توانید تماس حاصل فرمائید.

    اطلاعات تماس

    • تهران بزرگراه شهید باقری خ 196 غربی – پلاک 148 ساختمان بارانا - طبقه دوم - واحد 21
    • تلفن: 73 الی 02176700071

      ساعت تماس؛ شنبه تا چهارشنبه ۱۴ تا ۲۰ عصر

    • همراه (فقط واتس اپ)

      09123005325

    • تلفن تماس کشور عمان

      00968-95255889

    • ارسال ایمیل

      Dr.mirahmadilawyer@yahoo.com

    تمامی حقوق این وب سایت برای دکتر سیدرضا میراحمدی محفوظ بوده است.