اخبار

    آشنائی با ساختار حرفه وکالت دادگستری در گرجستان

    ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
     

    تاریخ گرجستان نشان می‌دهد حرفه وکالت در این کشور دارای سنت دیرینه‌ای است. در ۱۱ نوامبر ۱۹۱۹ با اولین حکم مجلس مؤسسان گرجستان، اتحادیه وکلای دادگستری تأسیس و بر همین مبنا انستیتوی وکلای قسم خورده و اتاق دادگاه منطقه تفلیسی لغو و شورای مستقلی از وکلای دادگستری تشکیل گردید که به عنوان نقطه عطف شروع حرفه حقوقی مستقل گرجستان و امور وکالتی شناخته می‌شود.

     

    آغاز حرفه وکالت مدرن گرجستان

    حرفه وکالت مدرن گرجستان با تصویب “قانون وکالت ” توسط پارلمان گرجستان در ۲۰ ژوئن ۲۰۰۱ آغاز شد و پایه محکمی برای تشکیل کانون وکلای گرجستان به عنوان یک نهاد حقوقی یکپارچه و مستقل ایجاد نمود که امروز با تضمین استقلال حرفه وکالت و استانداردهای بالای حرفه‌ای به حمایت از یک سیستم قضایی باکیفیت و معتبر در گرجستان به راه خود ادامه می‌دهد.

    مطابق ماده ۳ قانون وکالت گرجستان، اصول حرفه وکالت براساس قانونمندی؛ آزادی و استقلال حرفه وکالت، برابری و عدم تبعیض وکلا، عدم مداخله دولت در حرفه وکالت، احترام و حمایت از حقوق و آزادی‌های وکیل و موکل‌، عدم جواز امتناع وکیل از دفاع، احترام به رازداری و رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای توسط وکیل و … بنا نهاده شده است.

     

    آزمون های وکالت در گرجستان:

    مطابق ماده ۱۰ قانون وکالت از شرایط مهم ورود به آزمون وکالت داشتن تابعیت گرجی و دارا بودن مدرک کارشناسی حقوق (چهار سال تحصیل) و فوق لیسانس حقوق – که توسط کمیسیون آزمون اعطا می‌شود و مستلزم یک سال تحصیل است- می‌باشند.
    آزمون وکالت در گرجستان دو بار در سال برگزار و بنا بر تقاضای متقاضی عمومی یا تخصصی برگزار می‌گردد. آزمون تخصصی به دو بخش مجزا الف ) مدنی ب) جزا تقسیم می‌گردد.
    مطابق بند ۳ ماده ۱۱ قانون وکالت ، شخصی که در آزمون تخصصی قبول گردد پروانه وکالت، برای همان گرایش صادر و صرفاً حق اشتغال به حرفه وکالت در رشته مربوطه اعطا و مدت دوره کارآموزی به حساب کل مدت خدمت و تجربه حرفه‌ای او اضافه می‌گردد.

    ذکر این مورد قابل توجه است که جهت پایین نیامدن کیفیت ارائه خدمات حقوقی توسط وکلای دادگستری و حفظ جایگاه و شأن حرفه وکالت و نیز ایجاد انگیزه‌ جهت ارتقاء دانش و تخصص ، پذیرش وکلا مانند کشور آذربایجان بسیار محدود و براساس دانش می‌باشد.

    مطابق بند ۱ ماده ۱ منشور اخلاق حرفه ای وکلای دادگستری گرجستان مصوب ۱۵ آوریل ۲۰۰۶، وکلا در انجام فعالیت حرفه‌ای ، باید آزادانه و بدون بیم و هراس از اعمال هرگونه فشار از حقوق و منافع موکل دفاع نمایند.

    به نقل از روابط عمومی اسکودا

    پاسخگوئی وپذیرش حضوری در ایران و عمان با هماهنگی قبلی صورت می پذیرد.
    جهت هماهنگی برای دریافت خدمات حقوقی ومشاوره از طریق تلفن (واتس آپ) وایمیل می توانید تماس حاصل فرمائید.

    اطلاعات تماس

    • تهران بزرگراه شهید باقری خ 196 غربی – پلاک 148 ساختمان بارانا - طبقه دوم - واحد 21
    • تلفن: 73 الی 02176700071

      ساعت تماس؛ شنبه تا چهارشنبه ۱۴ تا ۲۰ عصر

    • همراه (فقط واتس اپ)

      09123005325

    • تلفن تماس کشور عمان

      00968-95255889

    • ارسال ایمیل

      Dr.mirahmadilawyer@yahoo.com

    تمامی حقوق این وب سایت برای دکتر سیدرضا میراحمدی محفوظ بوده است.