بلاگ

    عمان و امارات در رقابت تزانزیتی

    امتیاز کاربران

    ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
     

    بنا بر گزارش وب سایت المانیتور کشور عمان در تلاش برای توسعه اقتصاد ترانزیتی و حمل و نقل دریای و رقابت با امارات متحده عربی است و مقامات مسقط به دنبال این هستند تا دروازه تجارت در خلیج فارس باشند.

     

    به موجب این گزارش، عمان سعی دارد تا رقیب جدی برای امارات در حوزه خدمات لجستیکی و ترانزیتی باشد.
    بنادر دبی هم اکنون به شش قاره جهان خدمات ترانزیتی ارائه می‌دهند و از ۱۰ کانتینر در جهان یک کانتینر از دبی منتقل می‌شود تا جایی که بندر «جبل علی» در دبی یک چهارم تولید داخلی این امارت را تأمین می‌کند.

    در حال حاضر ۴۰ درصد از درآمد عمان از فروش نفت خام به دست می‌آید و همزمان با کاهش ذخایر نفت خام عمان که پیش‌بینی می‌شود تا ۲۵ الی ۳۰ سال دیگر در صورت میزان تولید مشابه سال ۲۰۱۹ پایان یابد، عمان تلاش دارد در پنج حوزه سرمایه‌گذاری کند که یکی از آن‌ها حوزه ارائه خدمات لجستیکی و حمل و نقل است که می‌تواند تا سال ۲۰۴۰ به میزان ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای عمان به وجود آورد و این کشور را به دروازه ترانزیتی خلیج فارس تبدیل کند.
    عمان سه بندر اصلی دارد: «صلاله»، «الدقم» و «صحار» و بندر صحار به تازگی خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌ها را که به طور گسترده در بندر «جبل علی» در دبی انجام می‌گیرد را به راه انداخته است. در این بندرگاه همچنین نفت سیاه با درصد پایین گوگرد و نفت گاز برای کشتی‌ها عرضه می‌شود. عمانی‌ها همچنین در حال توسعه این بندر به عنوان انبار مواد غذایی و مواد شیمیایی منطقه خلیج فارس هستند
    سخنگوی شرکت «ای بی ام ترمینالز» در گفت‌و‌گو با وبسایت المانتیور ابراز امیدواری کرده که بندر صلاله در آینده اهمیت بیشتری پیدا کند؛ به طوریکه در سال ۲۰۲۰ در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل بنادر عمان از حیث سرعت انتقال کانتینرها رتبه اول را کسب کرد.
    ۵۵۰ کیلومتر دور از شمال صلاله، شهر ساحلی «الدقم» واقع شده که خارج از تنگه هرمز قرار دارد و می‌تواند به مرکزی برای صادرات نفت کشورهای عربی خلیج فارس تبدیل شود اما همکاری‌های منطقه‌ای تاکنون برای این امر به شکست منجر شده است.

    پاسخگوئی وپذیرش حضوری در ایران و عمان با هماهنگی قبلی صورت می پذیرد.
    جهت هماهنگی برای دریافت خدمات حقوقی ومشاوره از طریق تلفن (واتس آپ) وایمیل می توانید تماس حاصل فرمائید.

    اطلاعات تماس

    • تهران بزرگراه شهید باقری خ 196 غربی – پلاک 148 ساختمان بارانا - طبقه دوم - واحد 21
    • تلفن: 73 الی 02176700071

      ساعت تماس؛ شنبه تا چهارشنبه ۱۴ تا ۲۰ عصر

    • همراه (فقط واتس اپ)

      09123005325

    • تلفن تماس کشور عمان

      00968-95255889

    • ارسال ایمیل

      Dr.mirahmadilawyer@yahoo.com

    تمامی حقوق این وب سایت برای دکتر سیدرضا میراحمدی محفوظ بوده است.